En ny arbetsvecka

Och den tuffar på i sakta mak. Har idag jobbat sista dagen med grävare och anläggare. Prefabstommen kommer inte förrän på måndag så nu har jag tre dagars "ledigt". Ändock mycket att förbereda.

Har röjt undan lite i lägenheten å väntar nu på mäklare. Dom ska komma hit på matchningsmöte för att kolla lite vad vi är intresserade av och vad vi söker. Kunna matcha ihop oss med både säljare och köpare på objekt som ännu inte kommit ut på Hemnet. Kan ju alltid vara bra. Man vet ju aldrig vilka godbitar som säljs sådär bakom kulisserna.

Sen blir det middag hos Emelie med mina fina tjejor. Ska bli väldigt mysigt att ses igen.

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen!

Är nu hemma från fyra dagar i Åre med 13 härliga kollegor. Trött och sliten ligger jag nu i soffan å väntar på mat och film och mys.

Bad, snowboardåkning, titt-ätningar, varm choklad/öl i toppstugan, afterski, middagar, utgångar och en hel del andra tokigheter har vi hunnit med. Och så kul vi haft det då! Och så mycket vi har sjungit! Pärleporten, Stad i ljus, Oh Helga natt och Då går jag ner i min källare är låtarna som stått på repertoaren. Ja, vi har helt enkelt haft det kalasbra.

Nu väntar en hel arbetsvecka nästa vecka. Det blir nog bra det med!

Gymnast

Spenderade 2 timmar på gymet igår. Först på löpbandet med blandat löpning och backpromenad. Sen vart det test av nytt pass, Reshape hette det, mycket bra pass. 30 min med blandade övningar kondition och styrka. Avslutade med 30 min Core dvs mage och ryggträning. Känns bra i kroppen idag!

Imorn väntar MAP-kurs i Solna och på torsdag blir det ÅRE!!! Yes vad skoj det ska bli. Marmeladorkestern på after ski och Petter på Bygget. Ja jag tackar jag! Det kommer bli en fantastisk helg!

Några km blev det

Inget långåk idag men blev en 8km iallafall. Perfekta spår, perfekt väder, tillochmed vallan satt som en smäck. Det var underbart! Det enda som ställde till det var idag vänster knä och höger armbåge som inte ville samarbeta. Men så är det.

Sen har vi varit på mysigt namnkalas för lilla Lowe. Lowe Henrik Ade Stjernlöf. Fint! Han fick en hemgjord present av oss.

Avslutade med libanesisk middag med mina älskade föräldrar. Nu har vi lagt oss till rätta i soffan för en film.

Trevlig söndag!

Inget

Inget av det planerade blev gjort, nästan. Ingen skidåkning. Ingen bio. Men dagen har inte varit värdelös för det. Jag har pysslat en massa. Vi har promenerat till gränby centrum. Och vi har städat lägenheten. Så det känns ok ändå!

Wierdo

Det är konstigt ned mig egentligen. Att jag alltid ska vakna så rackarns tidigt. Kl 6 slog jag upp mina blå idag efter ca 7 h sömn. Kanske är det nog för mig. Vem vet?! Patrik sussar så sött vidare i sängen iaf och jag har begett mig ut till vardis med täcke och levande ljus. Så mig går det ingen nöd på.

Termometern visar på -18,6 grader så vi får se om det blir någon skidåkning idag eller ej. Åker helst inte när det är under -15.

Så, god morgon på er alla morgonpigga!

Det händer grejor

Idag har det varit aw på Stationen med Amela och Janne. Ikväll kommer Emmie och Herman på middag och Patrik står för maten. Skönt!

Imorn blir det melodikryss, skidåkning och städning av lägenhet. Har pratat om bio på kvällen men inget bokat.

På söndag väntar namnkalas för lilla Lowe. Det ska bli mysigt!

Skidat

Blev en tur på skidorna idag efter jobbet. Testade spåret ute i Jumkil. Kändes ok men höger knä och armbåge var inte helt med i matchen. Verkade ha lyckats hyfsat med vallan denna gång dock, bäst hittills. Spåren fick jag i princip spåra själv då det snöat en hel del under eftermiddagen. Men som tur är gömde det sig fina spår under den nya snön. Skönt var det i vilket fall att få röra lite på fläsket!

Fantastisk

Jag har det helt underbart otroligt fantastisk! Jag vill aldrig åka hem tror jag. Ta hit familj och vänner och stanna ett bra tag framöver.
Vi befinner oss just nu i Kizimkaze på södra Zanzibar. På mornarna badar vi i havet, äter god frukost, dagarna spenderas i solsängen invid poolen (då vattnet försvinner från stranden)med utsikt över Indiska oceanen, på eftermiddagen återkommer vattnet och vi kan ta ytterligare ett salt bad, avslutar på balkongen i solnedgången innan det blir middag på hotellets restaurang. Ja, mycket mer än så blir det inte i det stora hela. Lite promenader i byn hinner vi med också. Och i morse var vi uppe i ottan (6.30) för att snorkla med de fria delfinerna. Det var helt otroligt, obeskrivligt, fantastiskt, underbart! Jag vill bara göra det igen och igen och igen. Vetskapen om att dessa fria levande varelser fanns precis intill mig på stundom armslängds avstånd fick min kropp att spritta av glädje. Jag har verkligen upplevt en av mina största drömmar idag. Trots att jag inte fick röra dem var de ändå här i deras frihet, deras rätta plats, som jag ville möta mina älskade delfiner. Och det vart ju inte sämre av att jag fick uppleva detta fina med mannen i mitt liv!

Vi har det helt enkelt underbart. Imorgon drar vi vidare till Uroa på östkusten där vi avslutar vår semester med lata dagar i solen för att sedan tillbringa en natt i Stones town innan vi sätter oss på planet hem igen.

Hoppas innerligt att det är bra med alla där hemma och att det kommer en massa snö tills vi kommer hem så att jag kan få ge mig ut i skidspåret.