Se fjärilsvinges slag

Regn och snö och sol idag. Å svajnigt kallt. Men ja, det är väl det som kallas aprilväder antar jag.

Har jobbat idag. Fan det känns bra! Imorn ska min allra käraste vän till Stockholm på ett hemligt besök och jag hoppas för allt i världen och med alla mina tummar att det ska gå som smort så att vi kan börja köra after work tillsammans snart!!

E själv hemma idag. Patrik jobbar såna dära övningsdygn denna helg vilket innebär att han blir borta onsdag-söndag. Men det bästa av allt är att jag snott honom från försvarsmakten hela lördagen. Inte illa. Då ska vi göra Stockholm osäkert typ. Vi ska mysa runt, njuta av varann, se The last Bounce i Globen och avnjuta en underbar middag på mysigt ställe. Kan inte misslyckas!

Idag skulle jag hade jag tänkt: Diska, mangla och baka bröd.
Vad blev det istället: Diskning, försök till att baka bröd men när jag insåg att det rackarns brödet skulle jäsa typ 2,5 timme la jag ner (hade ju fått hålla på hela natten), läsning av "Ensam mamma söker"-Helenas blogg för att ta reda på vad hon egentligen skrev om henne och Oscar, läsning av Ullared-bloggen, läsning av "Bonde söker fru"-Emmas blogg för att åter hänga me på hur det går me bebisen, sett en dokumentär om Sussie Tapper och hennes parkinzon, skapande av ett evenemang på Fejjan, massa Lifehousemusik, inköp av tre Melissa Horn-biljetter till Katalin 20 augusti.
Så ja, egentligen har jag väl kanske fått nått vettigt gjort. Jag har ju faktiskt lärt mig lite om parkinson och införskaffat biljetter till kanske den mest skönsjungande flickan i Sverige! Jag är nöjd!
(å så har ju Emmie ju köpt biljetter till henne, mej, Herman och Patrik me till The Baseballs på Katalin 17 juni)

Åååå jag är så tillfreds nu när massa skojiga konserter är inplanerade igen. har känt mig tom en lång stund under detta år nu när inget vart inplanerat. men nu så, nu är allt som det ska igen!!

Idag måste jag nog tipsa om tre låtar med en liten förklaring till
1. Peabo Bryson – Beauty And The Beast (Celine Dion and Peabo Bryson)
Jag minns såväl när denna film kom. Oj vad jag gillade den och vad jag sett den många gånger. Kusin Maria hade den på VHS och jag lånade den titt som oftast. Tror tillome att jag fick den jag med tillslut. Cd-skivan hade jag iallafall så historien och musiken kan man ju iallafall. Ett litet sånt dära slags handdataspel med Skönheten och odjuret hade jag också. Första banorna va enkla, men sen blev dom svårare och svårare. Dock e man ju inte sämre än att man kommer på ett fuskisknep. Om man stack in en blyerts i ett litet hål vann man jättelätt. Haha! Åååh denna låt är sååå himla fin. Bara älskar den. Vill promenera i solnedgången på en sandstrand när jag hör den. Jag blir som kär på nytt!!
2. Ainbusk – Älska mig
En svensk klassiker. Hennes lite raspiga, riviga, rossliga röst. till de lugna tonerna av trummor, som ökar och fler instrument kommer till. Låten tar lixom mer och mer fart ju längre den går. Den blir starkare. Väcker mer känslor inom en. Jag blir som tokig. Vill bara springa runt som en nykläckt ko på en blomsteräng!!
3. Ronan Keating – It's Only Christmas
Ja, jag vet. Helt fel tid på året. Men om man inte tänker på att den handlar om julen.. Den e såå mysig. Patrik och jag låg i sängen å lyssnade på musik när denna låt kom. Han undrade lite försynt om jag hade lyssnat på texten, eller rättare sagt om jag visste vad den handlade om. Och ja, jag vet att han sjunger om jul osv. Men det spelar ingen roll. Jag blir varm av låten, den är mysig och fin. Jag vill bara krypa långt upp i en soffa med en filt och en massa tända ljus i rummet omkring mig!!

Nu ska jag läsa ytterligare en blogg. http://amelia.se/blogg/maria-montazami/ Hollywoodfrun Maria Montazamis blogg. kan det bli bättre. Hon e såååå himlans rolig o skönt! Kommer bli ett bra avslut på kvällen!

Puss å gonatt

Kommentarer
Postat av: i

hallååå, om du fick skönheten och odjuret gömde du den jävligt bra för mig. jag har bara sett den kanske tre-fyra gånger i hela mitt liv.

2010-04-21 @ 20:48:34
URL: http://isabellchristinastahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0