Åh vilken härlig dag!

La la la laaa, la la la laaaa la la laaaa!
man kan väl inte bli annat än glad av denna låt. http://open.spotify.com/track/2M8pRsbTsrNQ2O9h5wtpmV

Jag har lagat pannkisar åt min sjukling här hemma. Han snorar å hostar å har fått nån slags konstig nässelsjuka. Stackars liten tuss då! Men tur att han e hos mig då så jag kan ta hand om honom så att han inte va hemma i Enköping för sen några dagar tillbaka finns det ju inte ens några fiskar där som kan se efter honom. Patrik har vart hemma från jobbet idag, han tror nog att han ska få gå dit imorn, för att han tror att han måste, men icke. Han har ju feber för sjutton gubbar så mammarollen i mig får gå in å styra upp. Tur att man e klok ibland när det gäller andra iaf... För jag vet inte om jag är så bra på att praktisera det på mig själv. Jag gick ju till jobbet me ett helt svin i kroppen.. Men vad gör man :S Jag har iaf haft en tokigt bra dag på jobbet. Lite hostig, trött å me en gnutta hals och huvudont men ändå, det var tur att det var en så rolig jobbdag. Har typ suttit hela dagen å planerat krossning av berg till olika fraktioner och tänkt ut vilka bergknallar som ska köras vart å så. Skitskoj ju! Platschefen min, Conny, undrade om jag tyckte det va tråkigt å sitta o klura med honom. Men icke! Tvärtom, han har ju massa me erfarenhet och e klurig å smart så mycket viktigt att bara suga i sig så mycket info man kan. :D

Blev tyvärr ingen träning idag. Pga en sjuk pojke och att man själv inte känner sig på topp så kändes det dumt. Men man får betala för det i efterhand. Jag är ju så där dålig å får dåligt samvete när jag inte tränar... Usch! Måste försöka jobba bort dom tankarna. Men jag vill ju hålla mig i trim plus att det ju är så skoj att träna. Men föthoppningsvis kan ja ta mig iväg imorn.

Så; summan av kardemumman. Trots 1,5 sjuklingar så har dagen varit fina fisken :)
Tjo o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0