Carinan är som ny! Charlie börjar våga sig ut! Chill i soffan!

Så var det fredag igen. Jag har åkt lastbil för första gången :) jiiihoooo va skoj det va. Ut på en åker bar det med en herrans massa ton me stenmjöl, 0-2, för er som e intresserade ;) En kul dag på jobbet som en bra avslutning på veckan! Tiptop!

Hem å hämta Patrik för en rejäl shoppingrunda i jakten på schlagerpynt. MixMix, IKEA, Ö&B, Bikupan, Gränby centrum och sist men inte minst OKQ8. Och det var där det hände. Carinan åkte på en ordentlig tvättning. Insåg att jag visst aldrig tvättat henne sen hon kom till min familj så det var väl på tiden. Nu skiner hon som en stjärna i skyn med all sin glans. Jag är så stolt att jag får tårar i ögonen. Visst, det måste erkännas, jag var livrädd i tvätten så bad Patrik att få hålla hans hand. Det fick jag :D Och tur var väl det minsann!

Har två katter här hemma hos mig. Charlie och Lovis. Lovis är nyfiken, tokgalen och jättesöt. Klättrar, nosar och klänger överallt och ingenstans. Har besökt både sopkorgen och tvättkorgen. Verkar gilla smuts den där katten. Charlie däremot e lugn, försiktig och jättesöt. Han har mest legat inknölad i ett hörn under sängen sedan han kom hit. MEN! Det verkar som att det börjar bli ändring på det nu. Han börjar våga sig fram titt som tätt. Har tillomed legat i soffan en stund, tills Patrik började klappa honom. Då tog han plats under soffbordet istället. Men han gör framsteg, det vill jag lova gott folk!

Har nu just avnjutit en mumsig tacopaj med smarrig sallad till. Vi ser på Americas Funniest Homevideos och Patrik skrattar så sött åt galenheter. Nu börjar Färjan och det måste man ju se så vi lär oss vad vi ska och inte ska göra sen när det är dags för oss att ge oss ut på öppet hav. Patrik är lite smått exhalterad över att Färjan-Håkan skall öppna bar i Thailand och önskar högt och mycket att våra måndagskvällar i fortsättningen skall vigas åt Kanal 5. Å visst, han får som han vill min lilla gullepalt!

Så.....

Patrik har köpt en ny snyggingjacka. Jag mötte mamma i en rondell, vinkade som en tok, men hon såg inte mig. Patrik såg en polisbil som snacka massa med en byggare och blev tokigt nyfiken. Jag har köpt två brödformar. Patirk har anmält sig för att ta lastbilskort. Jag ska få åka med!!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0