Fyra bugg och en romocola

Ja shit vad säger man. Fyyyyyy faaaaaaaaaaan!!! Så, rent ut sagt, jääääävla skoj jag hade igår. Ojojoj, va väääligt länge sen jag hade så skoj hela kvällen o aldrig kände mig trött eller ett sug efter att gå hem under kvällen. Som sagt, middag hos vad som visade sig vara mästerkocken Samuel. Bjöds på potatisgratäng, fläskfilé med svampsås. Mums vill jag lova. Vin och öl till det. Sen skrämde dom livet ur mig med någon slags citronlikör. Haha... tönt jag är. Dom verkade så skeptiska till den så ja trodde den ja farlig o konstig på något sätt. Men tji fick jag, smakade o visst va den stark men annars god. Pjuuhhh! Sen bjöds det på musiktävling, å det är ju alltid lika skoj :D Till efterrätt fick vi chokladkaka me grädde och en irish coffe till det. Inte fel, inte fel. Kvällen största gåta va dock när Jennie började mumla om en låt där i musikvideon en kille sitter på en stol och sjunger, så är det en annan som går runt med en gitarr. Så kommer det saker ut och in hela tiden, dom typ flyger runt. Så äre typ Paul Simon och så kanske nån slags komiker, kom vi fram till efter en stunds tänkande. Tacka vet jag Youtube där. Hittade efter en stunds sökande det vi letade efter, å jaa, beskrivningen e väl rätt bra ändå måste jag säga.
http://www.youtube.com/watch?v=ULjCSK0oOlI

Bestämde oss sen för att dra till Vip, Sannex skulle ju spela = dansband. Jag såg fram emot en massa bugg å jaaaaaadå! Visst fick jag bugga. Samuel är en riktig klippa på det där med bugg. Svängde loss några vändor me honom å det är sååååå skoj. Jag vill börja igen. Han erbjöd sig att gå kurs me mig i höst om jag inte får me mig Patrik, för det är väl tveksamt. men jag vill verkligen, inser nu hur mycket jag älskar det ju. Drog några vändor me dom andra grabsen me, å shit, jag hade verkligen så nedrans skoj. Vid kanske 2-snåret dök även Mattias upp till min stora förtjusning. Alltid lika skoj att dansa me honom. Då hade bandet slutat spela o istället pumpade musik i stil me schlager och andra gamla godingar i högtalarna. Underbart! Vi dansade så svetten lackade och när klockan började lida mot 3 och vi var dom enda kvar på golvet tog vi mod till oss å gick hem. Blev promenad hemåt med Jonas och Daniel. Ja, jag kan bara säga en sak, vilken underbar kväll. Detta måste det bli fler av. Nu väntar fest i Jonas sommarstuga i sommar, Jennie vill bjuda in i vår och sedan ere Daniels tur i höst. Mycket bra tradition. Gillas skarpt.

Nu blire teven och en god kopp te med rostat bröd, ost och björnbärsmarmelad. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0