Solen är min vän

Ärade läsare. Gårdagens mycket trevliga kväll i Gävle med besök på Viacons fabrik samt tre-rättersmiddag och hockey på Läkerol arena resulterade i att man fick promenera till jobbet idag. På me täckbrallor o me kameran drog jag ut på min 45 min långa vandring. Men OJ så härligt det var! Solen som sakta steg upp över staden, en herrans massa vit snö runt omkring och trots att klockan just passerat 06 samt de 10 minusgraderna en mycket angenäm start på dagen. Jag ställer mig frågan om man kan få en så mycket bättre morgon än så. Det är vad jag kallar livskvalitet.
Tiden på jobbet fortlöpte ganska så smärtfritt. Småpyssla me lite alla möjliga saker men mest såg jag fram till att klockan skulle slå 13.00 och en vit Volvo c30 skulle rulla in på parkeringen utanför fönstret. Det var dags för vinterutflykt. Tillsammans med Patrik, Emmie och Herman tog jag mig ut till Fjällnora för lite mysig tid i solen.


En mycket vacker utsikt skaffade vi oss.

Vi letade upp en fin grillplats ute på en liten udde. Jag och Emmie hämtade oss lite ved och sen fick Patrik, som den vildmarkskille han är, ordna med elden för här skulle det grillas korv. Smaskigt värre och som tur e va stormköket (?) med så att vi kunde få nylagad varm choklad till det. Mums! Herman hade bakat bullar och Patrik hade svängt ihop en sats med hallongrottor så det fick bli efterrätten. Kameran va me så en massa härliga bilder togs det också. Så fint ute i det vackra vädret. Sverige e ändå allt bra fint ibland. En korv blev kvar från grillningen så den la vi på stigen i förhoppningen om att en hund skulle hitta den och bli alldeles till sig av lycka.
Nu ere ryggläge i soffan som gäller med På spåret och smågodis, till Patriks barnsligt stora förtjusning. Tack och gonatt för ikväll! Nu ska jag samla lite poäng :)

Dagens låttips; om du vill känna dig lite normal för en gångs skull, jämför dej med denna grabb (eller vad det nu är... bäst från 1.45 och framåt så håll ut!) :S
http://open.spotify.com/track/3ixzMHRaCxXWdZeODxmcBp

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka hemmahändiga karlar ni har! Och Han kan både baka och göra upp eld. Vilket kap!

2010-03-08 @ 14:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0