ESC Semifinal 2 - This is my life/Life looks better in spring

Ja, om 15 min är det dags. Jag sitter på helspänn i soffan. Väntar på att Patrik ska komma hem från kökkik inför ett eventuellt jobb och jag är NERVÖS!

Ja, och nu drar det igång på riktigt. Verkar va ett galet svårt startfält. Så inte konstigt att jag är nervös. Isabell är där ikväll igen. Hon är en lycklig liten skitunge nu tycker ja allt. Önskar jag va där me henne. Men hon hade en souvernir till mig skrev hon. Jag är nyfiken i en strut!!

Ne, dags att koncentrera sig lite dårå.

Litauen är först ut. Okej, det börjar mycket underligt. Haha, dom har såna där skumma trumpetvisslor som man hade när man va liten. Och dom har färgade skumgummiinstument. Och så tar dom sig själva på snoppen. Strippning nu. Inga rutiga brallor kvar utan nu ere silverglittriga kallingar. Ne, usel låt. Känns som den sämsta hittills i hela tävlingen.
Armenien med en över 2 meter lång sångerska. My good. Uppushade bröst där me och en skum klänning me jeans under. Nja, vet inte vad jag tycker riktigt. Lite har den men jag får inget riktigt sug i den. Dödslångt hår har hon iaf. Men jo, detta kan nog bli nått ändå tror ja.
Detta år sjunger Israel inte om världsfreden. oj oj! Hur ska det gå!? En Idoltvåa som sjunger. Ja, det är väl ett lite konstigt språk kanske. Blir svårt att tycka det är bra. Låter som ett hittapåspråk på någe vis. I övrigt e väl låten fin får man väl säga.
Nu kommer ett svenskskrivet bidrag. Danmark. Ryktas om härlig traditionell schlager. I like! Väntar me spänning på höjningen. Känner igen låten lite från nån annan... Har den såååå himla mkt på tungan. Undrar om jag lyckas komma på. Men jag gillar låten. Bäst hittils. (Jag gjordet, det var Army Of Lovers – Give My Life - Radio Edit)
Så kommer nu Schweiz. En glad och trallvänlig låt. Det gillas. Lite utåtståendeöron har han men... Fina bubblor i luften. Åh, en go höjning :) Men jo, bra där!
Oj oj, nu är det dags för SVERIGE!!!!! Jag är nervööööööös! Det låter fint. Publiken jublar och har fina ljusstavar. My gooooood. Vi får rysningar här i soffan. Detta är lycka!!! Hon ser så lycklig ut. Låten är lycklig. Jag är lycklig! Galet bra scennärvaro och det är bara såååå fint! FYYYY FAAAAAAAAAAAAN VA BRAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Azerbadjan. Oj, en blå skum handske med bara två fingrar. Hmm, låter som en mycket fin låt. Men lite opassande dripdropdans. Förstörde lite stämningen. Ne, men en mycket bra låt. Synd att den är precis efter Anna. Blir lite lika. Men oj, en mycket mycket bra låt!
Så tar Ukraina plats på scen. Jag vet inte, den är nog lite cool ändå. Men ytterligare en ballad. Detta är verkligen inte bra för Sverige. Fan! Hmm, klänningen e typ helt genomskinlig :O Ne ni, ytterligare en bra låt ju.
En låt från Nederländerna. Oj, låter som ett positiv som spelas på. Någon slags cirkusmusik. Nej å nej, detta går inte. Eller, vänta. Den e lite glad i refrängen. :) Trall trall! Fast mycket oseriös. Aldrig någon totalvinnare. Lite som buggmusik me.
Nu ska vi se vad Rumänien har att leverera. Börjar med en skön start och en mycket häftig dubbelflygel. Rätt så töntig låt måste ja erkänna... Lite som Elin Lantos låt i svenska uttagningen. Ger som inte så mkt. För utpräglande dålig text.
Nu ere dax för Slovenien. Nån slags folkmusikrock... Alltså, det började med en bra rockdel. Men känns bara skumt med den där folkmusiken. Hade nog blitt bättre om de hållt sig till rockbiten. Fast den kartar upp sig mot slutet och blir rätt kul ändå.
Modernationen Irland nu. Svenskskriven irländsk låt. Titanic möter You raise me up. Få se nu. Fint och harmoniskt flöjtspel. Men nu låter det Disneylåt om den. Alltså fin men den ger inte så mkt tror ja. Eller.. alltså, jo, fin eren nog ändå. Och jag gillar verkligen höjningarna där hon tar i ordentligt. Kraft lixom! Ne, nu slår den nästan allt, utom Anna. Kraften, Powern! Oh yes! Det är bra det här! Jag höjer mina armar mot taket och klämmer i från tårna.
Bulgarien på plats. Silverkläder och glansiga halvnakna manskroppar. Börjar tamt men nu börjar det bli lite go. Ingen vidare text, oh oh oh oooo oh oh. Bra fantasi där.... Icke! Hade kunnat va en okej låt men med den texten förtjänar han inte annat än en sistaplats.
850 000-personerslandet Cypern. En fin instrumentstart. Och ja, denna låt gillar jag skarpt. Denna går nog lätt vidare. Åå jag känner mig nog lite glad å lycklig ändå :) Går inte att säga annat än BRAVO :)
Vi går vidare med Kroatien. Ytterligare en ballad. Verkar lite som årets tema. Och jag tror nog att även denna är en bra låt. Skönt mellanspel. Fint att dom en barfota och snygga kläder me tycker jag nog allt. Jo, en fin å bra låt. Usch, detta e verkligen INTE bra för Sverige. Bläää
Näst sista nu. Georgien. Skriven av bla. en norsk tjej. Lugn och harmonisk låt. Men tog lång tid att komma in i. Risk att den e lite slät mot alla övriga ballader. Fast nu så, en höjning! Det gillas ju alltid.
Sist men inte minst Turkiet. Förhandstippade alltså. Oj rockigt! YES! Fast det är typ rap.... Ne, nu började rocken igen. Tror detta gillas. Annorlunda mot allt annat lixom. Det är nog allt en liten fördel. Japp japp, jag gillart!

Här kommer mina 10 utvalda.
2, 4, 6!!!!!, 7, 8, 12, 14!!, 15, 16, 17

Ne, nu ere bara å vänta och se!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0