Mitt bästa för dig

En typiskt mysig helg. Lördagen spenderades i Torsborg, vårat sommarställe, tillsammas med Patrik, pappa, kusin Karin med mannen Yavuz samt kusin Mårten med dottern Ida. Det var dags för båtiläggning. Solen sken på oss hela dagen. Jag och Karin svalkade oss med GT och tog hand om lilla Ida medan pojkarna skurade och vaxade båten och fixade till den. Sen rullades det ner mot sjön. Såg två snokar, en simmande och en på land. Jag tog ett dopp i böljan den blå. 16 grader blev jag informarad att det var. Dock fanns ingen stege ilagd från bryggan än så Yavuz fick vara behjälplig och dra upp mig. Dock var jag tvungen att hoppa ner och upp två gånger för Karin missade att fota första gången. Slarv! Mårten backade ner båden så fint i barnviken, han e en riktig backexpert han. Publiken klagade på att det inte va nå skoj att se när han va alldeles för bra, fanns ju inget att skratta åt. Jag, pappa och Yavuz knuffade i båten som sedan startade så bra så bra så vi tog oss en liten sväng över sjön. Vattnet var spegelblankt så jag måste ju erkänna att man blev lite sugen på en tur me vattenskidorna. Åkte tillbaka in mot bryggan och jag la till som om jag aldrig gjort nått annat. Haha! Lite minne hade jag från förra sommaren iaf. Tur det! Men Patrik ville inte titta. Typiskt, jag som ville impa på honom. :S Efter en underbart härlig dag på landet återvände vi till stan för en picnic i Vasaparken tillsammans med Emelie och Marcus. Bjev uppbjudna till dem först för att kika på nya soffan (superfin!) och för att dricka en Marguerita (bra där Marcus). Sen gav vi oss ner med pizza, öl, vin, ost, kex och chips. Supermysig kväll i glada vänners lag. Tack tack tack så herrans hemskt mycket!

Nu tror jag nog att jag ska ta tag i min söndag!
Grymlings – Mitt bästa för dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0