Se där går bagar'n med sitt bröd som alltid

Fredageftermiddag efter en härlig dag på jobbet. Fredagarna är så lugna och bra sådär. Man hinner mycket som man inte gör annars, kommer lixom ikapp efter en fullspäckad vecka.
I korthet har denna vecka bjudit på: en trasig Carina - ett fyspass - en Unico-middag med Mia - 1 ton disk - och tillslut en fredag.
Fredagen då, det var ju också en dag det. För ett par veckor sedan hoppade jag ner från andra steget på en hjullastare vilket resulterade i en ordentlig utskällning. Chauffören sa att jag absolut ALDRIG någonsin fick göra så igen. Han berättade att han hade sett på tok för många göra sig ordentligt illa och illa för resten av livet när de hoppat från maskiner av olika slag. OCH vad hände då idag tro!? Jag satt i lugn och ro på mitt kontor och röjde upp bland alla papper man samlat på sig under veckan när Kenneth kommer in och haltar. Vi letade fram första förbandet och lindade hans fot för ja, ni förstår säkert. Han hade hoppat ner på från en D6a och landat på en sten och stukat till foten ordentligt så att han bara föll ihop. Men inte mer än det gjorde vi åt det då. Mot slutet av dagen bestämde han sig ändå för att ringa vårdcentralen. Dom rekommenderade honom ett besök hos närakuten. Och så blev det. Jag körde honom dit i hans bil och sen hämtade jag honom också å forslade hem honom och bilen och tog mig sen en promenad därifrån och hem. Kardemumman blev i alla fall att han ev. hade en spricka i foten och med lite tur kan stödja på foten inom 4-5 dagar, med lite otur kan det dröja 1-2 veckor. Stackarn! Jag har i alla fall lärt mig något och det är att jag kommer alltid i fortsättning lyssna på kloka maskinister och aldrig någonsin mer hoppa ner från en maskin. Man lär sig något nytt varje dag, det är det jag säger. Dock för sent ibland, så att säga; det är lätt att vara efterklok och man lär sig av sina misstag.
Jag har också hunnit med att vara i lägenheten idag. Jag har rivit klart sista tapeterna i sista rummet nu. Och röjt upp allt från golvet och dammsugit. Så nu är det så fint så fint där! Yes yes yes!!!
Nu myser jag med te och en filt i soffan och ser på Skönheten & odjuret. http://www.youtube.com/watch?v=bnXBCoI5y8s Snart blire en dusch och sen ska jag till fina-Mia. Vi ska bygga köksstommar för nästa vecka ska min kära sötnos och sambo renovera köket åt den unga damen så då ser vi till att förbereda lite. Dricka vin ska vi också göra så vi får väl se hur resultatet blir ;) o inte bara vin tydligen för hos Mia fanns det resurser har hon skvallrat om. Vitt - rött - öl - cider - sprit. Vad mer kan man önska!?
Kram på er alla å ha en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0