Inatt jag drömde

Inatt var det drömning på gång igen. Jag Emmie och Emelie var på Emilies sommarställe och badade. Vi va på typ en flytbrygga som va i vinkel och den var precis hur rapplig som helst. Emelie hade en gammal korg i korg med sig. Den va typ i två delar som satt ihop och färgad så som typ saker från indianer kan vara. Rosa, gul, grön osv i massa klara färger. Den gick sönder mitt itu iallafall. En rapplig stege fanns också upp på bryggan. Den va gjord i träpinnar och även den brakade sönder. Sen plötsligt skulle syrran gifta sig. Det var en superskum lokal vi var i. Jätteliten med typ flera små rum. Knappt nån alls kom på bröllopet heller. Det var tre bord om vardera sex pers och sen ett honnörsbord. Vid honnörsbordet satt isabell, mamma och kusin Maria. Någon brudgum såg man alltså inte till. Jag tyckte så synd om syrran att ingen kom på hennes bröllop. Kanske är det någon slags rädsla för sitt eget bröllop att ingen ska vilja komma?! Jag hoppas inte det blir så utan att alla vi vill fira den stora dagen med ska vilja fira den med oss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0