En summering av semestern

Resandet är slut för i år. Färden gick norröver och jag gissar att detta beslut, en semester utan fokus på sol och bad, hade stor inverkan på vädret. En vecka med klarblå himmel och strålande sol, det är inte vi vana med. Men så underbart vi haft det.

Första anhalt var Östersund där det var full uppladdning inför Storsjöyran så det var mycket liv och rörelse. På väg upp betade vi av en hel del loppisar med några finfina fynd som resultat. Från Östersund gjorde vi en dagsutflykt till Åre för att kolla in skidorten sommartid. Kul att se stället med andra ögon. Vi besökte Tännforsen som är Sveriges största vattenfall och ringde polisen och tipsade om en norsk bil som körde värre än en kratta. Det var bara millimetrar från att det smällde flera gånger. Mitt i vägen var melodin och i refrängen höll den sig på motsatt körbana. Inte kul att se. Vi besökte också Frösö-Frasses hem och kollade in hans skidbacke.

Färden gick vidare mot Örnsköldsvik. En stad med inte mycket att bjuda på. Efter mycket om och men bestämde vi oss för att leta reda på en grotta vi läst om och sedan avsluta dagen på stranden. Efter några mil på grusväg var vi äntligen framme och möttes av skyltar som pekade rätt upp för ett berg 700 m. Hej och hå tänkte jag, vi gör ett försök så får det bära eller brista. Men det gick bra! Väl uppe var jag dock lite för tjock och otymplig för att ta mig ner i grottan. En bergskreva på mindre än 1 m i och kanske 20 m djup ledde rakt ner i berget. Patrik fick utforska medan jag halvt livrädd och hönsmammig satt kvar uppe på toppen och ropade ner att han minsann inte fick gå längre än att jag såg honom, eller åtminstone hörde honom.

Avslutade semestern i Härnösand där vi sådär lite spontant hamnade på en auktion där ett helt dödsbo skulle hem. Jag som inte varit på auktion på säkert 20 år och Patrik som aldrig varit på auktion satt som små tysta ljus under tre timmar och fascinerades av det hela. Många fynd hade vi kunnat göra men hejdade oss ibland, några gånger fick vi dock höja rösten och ropa ut vårt bud. Kuligt! Hoppas att dyka på fler auktioner av det slaget framöver.

Nu är vi hemma igen, all tvätt är tvättad och idag väntar tokstäd av lägenheten, vindsrensning samt middag med alla dom bästa familjerna. Suveränt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så himla härlig semester! Nu väntar vi med spänning på ny uppdatering <3

2013-08-22 @ 11:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0