Midsommarafton

Så var den äntligen här. Midsommarafton. Som vi väntat å längtat. Blir ett traditionsenligt firande på ett nytt vis skulle jag vilja kalla det. Jag och Emmie ställer till med fest för 10e (eller är det 11e?!) året i rad. En alltid lika lyckad tillställning. Hoppas verkligen att denna tradition varar länge länge till.

Det nya i år är att vi har barn med oss på festen, inte mindre än fyra st i blandade åldrar. Från 10v till 11år tror jag det är. I övrigt är allt sig likt. Dock kanske med något färre skandaler än tidigare år, men man ska aldrig säga aldrig. 😉

I tisdags var vi å handlade, jag, Emmie och världens bästa Max. Han var så snäll hela tiden i sin bärsele och med en liten matpaus på mitten gick allt som en dans. Igår förberedde vi festen. Sågs på Örby efter 13 nånting och var väl klara med det som gick runt 18. Men det känns skönt, blir ju mindre att fixa idag då.

Solen verkar skina ute så det ser lovande ut. Nu håller jag mina tummar och tår för att det fortsätter så, att midsommarstången blir fin, att maten blir god och att gästerna åker hem nöjda och glada och med känslan att "det här vill jag göra igen".

Kram på er alla midsommarfirare


Kommentarer
Postat av: Emmie

Jag tror minsann att det blev ett bra år igen :)

2013-06-22 @ 10:29:30
URL: http://Helloemmie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0