Nu är det lördag igen

Helg. Hunnit med en hel del denna vecka ändå. I tisdags var jag hemma hos Emmie och förutom en massa mysigt gos med Max så planerade vi årets midsommarfest. 10årsjubileum kallar vi det för det är en sådär 10-11 år sedan vi startade denna tradition med midsommarfirande på Örbygatan. Helt galet länge sen. Mycket vatten har runnit under broarna sen dess och jag vill nog påstå att allt bara har lett till det bättre. Vi är nog båda lyckligare än vi någonsin varit och trivs med livet på ett alldeles underbart sätt.

I onsdags var det så dags för Blodomloppet i Uppsala. Har varit lite orolig för hur det skulle gå att springa då jag inte utövat denna träningsform på ett tag ty det inte känts helt okej. Men i onsdags gick det toppen! Ingen tid att skryta med men jag kryssade mig fram så gott det gick bland alla miljarders människor å sprang faktiskt hela vägen. (Ja, så gott det gick iaf utom när det blev trafikstockning) jag förstår inte mig på alla dessa människor som inte har någon som helst självuppfattning. Det finns tre olika startled av en anledning. Springa fort, springa samt gå,jogga,lunka. Om man då redan från början vet att man ska promenera hel banan runt, varför i *** startar man då i springaledet? Jag bara undrar! Nåja, en mysig picknick i solen blev det sen med kära kollegor.

Torsdagen spenderades på café Storken tillsammans med Johanna. Var inte igår vi sågs direkt men det var trevligt. Och det var verkligen inte igår jag besökte Storken så det väckte till liv en hel del gamla minnen.

Så vart det fredag och helg. Träffade mamma på stan å var smakråd när hon skulle köpa glasögon. Blev riktigt bra val tillslut. På kvällen tog jag och Patrik cyklarna ner på stan. Blev en mysig middag på Stationens uteservering. Sedan mötte vi upp ett helt gäng på Clarions sky bar. Mamma å pappa skulle tillbringa natten i deras svit sedan mamma vunnit en hotellnatt där så lite gamla grannar, morbror med dam samt mammas tjejklubb hade samlats i sky baren för att inta lite drinkar. Fin avslutning på den arbetsveckan.

Idag väntar bakluckeloppis med Karin. Hoppas på en massa braiga fynd. Och ikväll blir det utflyttningsfest hos Therese. Hoppas på att kunna få till lite bebismys i helgen också. Jag vill ju träffa mamman och då får man lixom en underbar bebis på köpet. Är det inte fantastiskt?!

Ja, om ni orkat läsa ändå ner hit så vet ni nu en hel del om vad jag haft för mig under min rätt så fullbokade vecka.
Kram på er och trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Emelie

God morgon! Vad himla mycket kul du hunnit med, härlig vecka! Var blir fet bakluckeloppis idag? Ha så skoj på utflyttningsfesten! Och hoppas vi ses snart! Puss

2013-05-25 @ 09:13:20
Postat av: Emmie

Ja tänk vad mycket som hunnit hända. Framförallt är det så fantastiskt att vi fortfarande firar tillsammans. Tror lätt på 10 år till!

2013-05-25 @ 09:36:06
URL: http://Helloemmie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0